problem z zabrudzoną świecą - trudny temat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamil-1984
    Drive
    • 2010
    • 40

    problem z zabrudzoną świecą - trudny temat

    Witaj :szeroki_usmiech
    4x4 2.0 AZJ Adventure
  • gregziel
    Classic
    • 2008
    • 12

    #2
    problem z zabrudzoną świecą - trudny temat

    witajcie

    Poruszam się O1 1999, silnik 2.0 AQY, przebieg 110 tyś km
    Wczoraj ni z gruchy ni z pietruchy nagle podczas parkowania zaczeło trzęść silnikiem i zaczeło śmierdzieć wewnątrz i oczywiście na zewnątrz paliwem.
    Dzisiaj koleś sprawdził mi na VAGu silnik i nie wykazywał błedu oprócz tego że jeden gar nie działa. Po odkręceniu skrajnej świecy z cylindra, który nie działał okazało się, że świeca jest strasznie zabrudzona i oblepiona jakimś szlamem czarnym. Po czyszczeniu i włożeniu jej z powrotem wszystko wróciło do normy. I co wy na to - co się stało?

    Mechanik powiedział, że czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą i sprawy związane z pierscieniami itp.

    Sprawdziłem od 15 tyś km płynu chłodzącego nie ubyło ani grama. Olej zjada ok 0,25l na 1000km (teraz w zimie, latem mniej). Pod korkiem pokazało sie kakauko (zdjecie w załaczeniu) odkąd zrobiło się zimno. Auto jeździ na krótkie trasy codziennie 2 x 10km z zatrzymaniem po 2km i wyłączeniem silnika jeszcze nie zagrzanego dobrze.

    Poczytałem forum i wiem, że kakauko i zużywanie oleju to jakaś norma dla tego silnika.
    Poradźcie coś bo mechanior wyliczył mi koszty naprawy na ok. 2000 zł (robota 700 zł i reszta to części).

    Będę wdzięczny za pomoc.

    Grzegorz
    Załączone pliki
    Grzegorz, Octavia 1, 1.9 TDI, 2005r

    Komentarz

    • fabia2
      Rider
      • 2008
      • 260

      #3
      Mozliwe przyczyny osiadania olowiu na swiecy:

      • Złe paliwo
      • Duże obciążenie silnika
      • Zbyt wysoki poziom oleju
      • Zużyty pierścień(nie) tłokowy
      • Zużyta prowadnica(e) zaworu
      Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

      Komentarz

      Pracuję...